Prigovori
Upute za podnošenje prigovora
Sukladno članku 10. Zakona o zaštiti potrošača (NN 41/2014), prigovor možete poslati putem elektroničke pošte na home@ria.hr ili pisanim putem na
RIA HOME
Salon namještaja
Optujska 182
42000 VARAŽDIN
U skladu sa Zakonom o zaštiti potrošača, na prigovor ćemo Vam odgovoriti na isti način kojim je prigovor nama upućen i to u roku od 15 dana od primitka istoga. U suprotnom se kupac može obratiti Državnom inspektoratu ili Udruzi za zaštitu potrošača.
U slučaju eventualnog spora, Ria Export-Import d.o.o. i kupac će spor riješiti mirnim putem, a ukoliko to nije moguće, nadležan je Općinski građanski sud u Zagrebu uz primjenu hrvatskog prava. Rješavanje sporova je moguće pred Sudom časti Hrvatske gospodarske komore ili drugim centrima za mirenje.
Potrošačke sporove moguće je rješavati i putem ODR platforme europske komisije, a pristupiti se može putem ove poveznice.
Uvjeti za povrat nekorištene robe (pravo na jednostrani raskid ugovora)
- Imate pravo u roku od 14 dana od dana dostave proizvoda kupljenog na daljinu jednostrano raskinuti ugovor bez navođenja razloga.
- Da biste mogli ostvariti pravo na jednostrani raskid ovoga Ugovora, molimo Vas da nas obavijestite o svojoj odluci o jednostranom raskidu ugovora prije isteka roka nedvosmislenom izjavom poslanom elektroničkom poštom na home@ria.hr u kojoj ćete navesti ime i prezime osobe na koju glasi narudžba, kontakt broj, broj narudžbe, te broj računa na koji je potrebno izvršiti povrat novca, a možete koristiti i obrazac za jednostrani raskid ugovora.
-
Rok za jednostrani raskid iznosi 14 dana, a počinje teći od dana kada je potrošaču ili trećoj osobi određenoj od strane potrošača, a koja nije prijevoznik, roba predana u posjed. Ako je jednom narudžbom naručeno više komada robe koji trebaju biti isporučeni odvojeno odnosno ako je riječ o robi koja se dostavlja u više komada ili više pošiljki, rok započinje teći od dana kada je predan u posjed zadnji komad ili zadnja pošiljka robe.
-
Potrošač može jednostrano raskinuti ugovor tako da obrazac za jednostrani raskid ili drugu nedvosmislenu izjavu o raskidu ispuni I pošalje trgovcu elektroničkim putem. Obrazac za jednostrani raskid ugovora možete pronaći na linku „Obrazac za jednostrani raskid ugovora“
- Povrat robe vršimo u potpunosti o vlastitom trošku našom dostavnom službom.
- Rok za povrat robe od trenutka raskidanja ugovora je 14 radnih dana, osim u slučaju da je usmeno dogovoreno drugačije. Kontaktirat ćemo Vas dan prije prikupa kako bismo Vas obavijestili o okvirnom terminu.
- Povrat novca vrši se isključivo na bankovni račun klijenta u svrhu vraćanja robe. Sve druge vrste plaćenih usluga su bespovratne (dostava robe na određeni kat, pomoć pri slaganju namještaja i sl.). Povrat novaca i robe vrši se isključivo poštujući zakone Republike Hrvatske. Povrat novaca vršimo u roku od 14 dana od trenutka raskida ugovora.
-
Pravo na jednostrani raskid ugovora gubi se ako je u potpunosti ispunjen ugovor o uslugama montaže za koje potrošač preuzima obvezu platiti cijenu, a ispunjenje je započelo uz prethodni pristanak potrošača te uz njegovu potvrdu da je upoznat s činjenicom da će izgubiti pravo na jednostrani raskid ugovora ako usluga bude u potpunosti ispunjena. Također, ako je predmet ugovora roba koja je izrađena po specifikaciji potrošača ili koja je jasno prilagođena potrošaču, gubi se pravo na jednostrani raskid ugovora. Pravo na jednostrani raskid ugovora potrošač gubi i ako je upotrebljavao robu.
Odgovornost za materijalne nedostatke, jamstvo za ispravnost i reklamacije
Materijalni nedostaci postoje:
-
- Ako stvar nema potrebna svojstva za svoju redovitu uporabu ili za promet,
-
- Ako stvar nema potrebna svojstva za posebnu uporabu za koju je kupac nabavlja, a koja je bila poznata prodavatelju ili mu je morala biti poznata,
-
- Ako stvar nema svojstva i odlike koje su izrijekom ili prešutno ugovorene, odnosno propisane,
-
- Kad je prodavatelj predao stvar koja nije jednaka uzroku ili modelu, osim ako su uzorak ili model pokazani samo radi obavijesti,
-
- Ako stvar nema svojstva koja inače postoje kod drugih proizvoda iste vrste i koja je kupac mogao opravdano očekivati prema naravi stvari, posebno uzimajući u obzir javne izjave prodavatelja, proizvođača i njihovih predstavnika o svojstvima proizvoda,
-
- Ako je stvar nepravilno montirana pod uvjetom da je usluga montaže uključena u ispunjenje ugovora o prodaji I obavio ju je prodavatelj ili osoba za koju on odgovara,
-
- Ako je nepravilna montaža posljedica nedostatka u uputama za montažu.
Ako se utvrdi postojanje materijalnog nedostatka, prodavatelj može imati jednu od slijedećih obveza (prema Zakona o obveznim odnosima):
-
- uklanjanje nedostatka,
-
- predaja drugog proizvoda bez nedostatka,
-
- sniženje cijene,
-
- raskid ugovora.
Ako je nedostatak neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora.
Kupac može raskinuti ugovor samo ako je prethodno dao prodavatelju naknadni primjereni rok za ispunjenje ugovora.
Rizik slučajne propasti ili oštećenja stvari do predaje kupcu snosi prodavatelj, a s predajom stvari kupcu, rizik prelazi na kupca.
Kupac je odgovoran za svako umanjenje vrijednosti robe koje je rezultat rukovanja robom.
Kad se nakon primitka stvari od strane kupca pokaže da stvar ima neki nedostatak koji se nije mogao otkriti uobičajenim pregledom prilikom preuzimanja stvari, kupac je dužan, pod prijetnjom gubitka prava, o tom nedostatku obavijestiti prodavatelja u roku od dva mjeseca računajući od dana kad je nedostatak otkrio.
Potrošač je obvezan obavijestiti prodavatelja o postojanju vidljivih nedostataka u roku od dva mjeseca od dana kad je otkrio nedostatak, a najkasnije u roku od dvije godine od prijelaza rizika na potrošača.
Prodavatelj ne odgovara za nedostatke koji se pokažu po isteku dvije godine od predaje stvari. Prodavatelj ne odgovara za nedostatke ako su u trenutku sklapanja ugovora bili poznati kupcu ili mu nisu mogli ostati nepoznati.
U slučaju bilo kakvih nepravilnosti ili oštećenja, slike istih možete nam poslati putem e-pošte na home@ria.hr ili homezg@ria.hr kako bismo u što kraćem roku utvrdili gdje se točno nepravilnost nalazi i poduzeli daljnje korake u otklanjanju iste. Oštećene dijelove ćemo zamijeniti ispravnima ili izvršiti povrat novca i robe u roku od 14 radnih dana. U slučaju bilo kakvih upita ili nejasnoća, možete kontaktirati naše djelatnike u prodaji na broj 042 302 072 svakim radnim danom i subotom od 10:00 do 20:00 sati, te na broj 01 2099 795 od ponedjeljka do subote od 10:00 do 20:00 sati I nedjeljom od 10:00 do 18:00 sati.
Prodavatelj se obvezuje isporučiti proizvod koji je tehnički ispravan te odgovara opisu proizvoda navedenom na https://www.home.ria.hr. Slika koja ilustrira proizvod na internetskoj stranici ne mora odgovarati stvarnom izgledu proizvoda te kupac ne može reklamirati ovaj segment.
25 mjeseci jamstva kvalitete
Svaki proizvod ima vlastitu deklaraciju s općim značajkama opisanim u stavkama. Uz deklaraciju, dobivate i jamstvo proizvođača, uvjete korištenja, druge uvjete i odredbe te opise dobara. Prilikom kupnje bilo kojeg proizvoda, preporučamo Vam da iste pregledate. Uvjeti valjanosti jamstva:
- proizvod se obavezno mora složiti prateći upute za instalaciju namještaja
- proizvod se smije koristiti isključivo u svrhe za koje je namijenjen te treba biti održavan u skladu s pravilima zaštite
- jamstvo se odnosi na proizvodne ili dostavne nedostatke u kvaliteti proizvoda
Kupac gubi pravo na jamstvo u sljedećim slučajevima:
- nisu poštovane upute za instalaciju i proizvod nije održavan u skladu s pravilima zaštite
- roba je oštećena krivnjom kupca
- namještaj je oštećen uslijed djelovanja više sile
U slučaju da primijetite nepravilnosti namještaja u upotrebi, molimo Vas da nas obavijestite putem kontakata navedenih na stranici RIA HOME. Ukoliko su iste primijećene tijekom jamstvenog roka, a ulaze u kvantitativne ili kvalitativne neusklađenosti definirane jamstvom, RIA HOME se obavezuje da će ispraviti/zamijeniti ili kompenzirati proizvod o vlastitom trošku. U slučaju proizvodnog nedostatka, RIA HOME se obavezao otkloniti isti u roku od 15-45 radnih dana od trenutka prijave.